Om fremtidens forbruger til turismekonferencen 2016 | Hvidesande
Fremtidens butikker oplæg til turismekonference2016

Om fremtidens forbruger til turismekonferencen 2016

Oplæg om fremtidens butikker til turismekonferencen 2016
Onsdag, februar 24, 2016

Pressemeddelelse

Er du interesseret i hvad fremtidens forbruger forventer af detail-handlens fysiske butikker?

Ringkøbing Fjord Turisme har inviteret trend manager Pernille Kirstine Møller fra PEJ Gruppen til at holde oplæg om fremtidens forbruger. Oplægget er en del af turismekonferencen den 3. marts, der bliver afholdt i Ringkøbing-Skjern Kulturcenter i Skjern fra kl. 13:00-17:30.
Pernille fra PEJ Gruppen giver en indsigt i, hvad fremtidens forbruger forventer, når de træder ind i en butik. "Alt har ændret sig efter finanskrisen. Barren er rykket op og forbrugeren kræver flere og bedre salgsargumenter, mere gennemsigtighed og den sunde fornuft er mere til stede i selve købsbeslutningen", udtaler trend manager fra PEJ Gruppen, Pernille Kirstine Møller.
 

Men gælder det også, når forbrugeren er turist?
Det vil Pernille give svar på, krydret med gode lokale og internationale eksempler samt hvordan en forretning genopfinder sig selv gennem den gode oplevelse og værtskab.
Pernille Kirstine Møller udtaler: "I fremtiden stilles der andre krav til de fysiske butikker. Derfor er det vigtigt at de handelsdrivende allerede nu tilpasser sig krav og forventninger fra forbrugeren i fremtiden, for at sikre en bæredygtig forretning."

Turismekonferencen er for alle der har relation til turismebranchen i Ringkøbing-Skjern Kommune, fx handelsdrivende, attraktioner og restauratører. Programmet kommer blandt andet til at byde på VisitDenmarks markedschef fra Tyskland, der fortæller om hvilke udfordringer destinationen står overfor. Derudover er der indlæg fra turistdirektøren Sebastian Schaper og den for tiden mest omtalte humoristiske foredragsholder Karen-Marie Lillelund, som er konferencier og taler med et glimt i øjet om service og værtskab.
Sebastian Schaper udtaler: "Med denne turismekonference vil vi favne bredt for alle erhvervspersoner der har relation til turismebranchen. Pernilles indlæg er meget relevant for alle handelsdrivende, som jo i høj grad også er relateret til turismeindustrien i vores kommune."

Fakta om destinationen og Ringkøbing Fjord Turisme
I 2015 placerede Ringkøbing-Skjern Kommune sig på en landsdækkende 4. plads målt på turismeomsætning med 2,7 milliarder kroner.
Ringkøbing-Skjern Kommune havde i 2015 3,3 millioner turistovernatninger.
 

Ringkøbing Fjord Turisme er den officielle turistorganisation i Ringkøbing-Skjern kommune. Ringkøbing Fjord Turisme er en forening med 257 medlemmer, hvis opgave er at skabe udvikling og vækst for turismeerhvervene i Ringkøbing-Skjern Kommune.
Denne Pressemeddelelse udsendes af Ringkøbing Fjord Turisme, den officielle turistorganisation i Ringkøbing-Skjern Kommune.

Kontaktinformationer Ringkøbing Fjord Turisme, Nørregade 2B, 6960 Hvide Sande, turistdirektør Sebastian Schaper, tlf. nr. 23263233, sebastian@h...

Del denne side