Målgruppe analyse af tyskernes internetbrug | Hvidesande
Analyse af tyskernes internet brug

Målgruppe analyse af tyskernes internetbrug

Den Digitale Destination har i samarbejde med dgroup i Tyskland, fået fremstillet en analyse af tyskernes internet brug når de booker ferie.
Fredag, juni 7, 2013

I forbindelse med projektet Den Digitale Destination, har vi fået skabt en målgruppeanalyse af tyskernes digitale adaption og parathed målrettet mod rejser og ferie. Vi bringer her et uddrag af analysen, men den kan downloades i sin helhed på linket nederst på siden.

   Analysen omhandler to elementer. Den første er generelt internet brug blandt tyskerne. Den anden er rejsespecifik information. Der er flere ting der er værd at bemærke i analysen, men det står klart at den gammeldags brochure ikke er død, men samtidig at den digitale modenhed blandt de 60 – 69årige har den højeste vækst af dem alle.

   I 2012 havde 55% af den tyske befolkning over 14 år brugt internettet til at undersøge feriemuligheder, og 33% havde brugt internettet til at købe en ferie inden for de sidste 12 måneder. Det er vigtigt at bemærke, at der stadig er 45% der ikke benytter internettet til at undersøge feriemuligheder, og derfor må benytte andre måder så som eksempelvis brochurer.

 47% af tyskerne besøger 7 – 19 websites før de vælger en destination. 22% besøger 20 – 50 og 31% vælger at undersøge 1 – 6 sider. Det understreger vigtigheden af at have et website.

   Over 65% bruger portaler til at hjælpe beslutningsprocessen omkring det at booke en ferie. 95% betragter internet portaler som de mest pålidelige kilder til information omkring ferien. Analysen indeholder også en liste over de mest populære rejseportaler blandt de tyske internetbrugere samt hvor mange brugere de har.

Hele analysen kan downloades her.

http://www.hvidesande.dk/sites/default/files/asp/visitvest/0pdf/20130531_visitvest_german_target_group_in_travel.pdf

Del denne side