Hvide Sande - Mærkvesterhavet - Nyhedsbrev | Hvidesande

Hvide Sande - Mærkvesterhavet - Nyhedsbrev

Hvide Sande - en lille autentisk fiskerby på Vestkysten – kan man kalde det for et brand? Det kan man bestemt og bynavnet skal nu repræsentere hele Destination Ringkøbing Fjord, når det kommer til markedsføring af området.
Lørdag, december 8, 2012

Når det gælder turisme, er Hvide Sande et kendt navn og specielt for de tyske gæster, som i klart overtal besøger destinationen, kan Hvide Sande endda betegnes som et stærkt genkendeligt brand. Derfor skal navnet nu være det fremtidige trækplaster, der skal skabe vækst inden for turisme i hele destinationen. Denne strategiske beslutning er taget af bestyrelsen for Ringkøbing Fjord Turisme med klar opbakning fra den daglige ledelse på turistkontoret, samt fra flere lokale aktører. Beslutningen lægger sig også op af udvælgelsen af særlige feriesteder, som er foretaget af Videncenter for Kystturisme, hvor Hvide Sande og Søndervig er udvalgt som to af 20 feriesteder med stort potentiale inden for kystturisme i Danmark.

Turistdirektør Lykke Nielsen Høj siger: ”Vi er overbeviste om at dette er den rigtige vej at gå, hvis vi fortsat vil være den førende kystturisme-destination i Danmark”, og hun fortsætter: ” Hvide Sande som brand kan bidrage til at øge kendskabet til hele området som en samlet destination og på sigt tiltrække endnu flere gæster - hele året rundt”. 

Se markedsføringsplanen 2013.

Del denne side