Hvide Sande – mærk Vesterhavet | Hvidesande

Hvide Sande – mærk Vesterhavet

Hvide Sande - en lille autentisk fiskerby på Vestkysten – kan man kalde det for et brand? Det kan man bestemt og bynavnet skal nu repræsentere hele Destination Ringkøbing Fjord, når det kommer til markedsføring af området.

Når det gælder turisme, er Hvide Sande et kendt navn og specielt for de tyske gæster, som i klart overtal besøger destinationen, kan Hvide Sande endda betegnes som et stærkt genkendeligt brand. Derfor skal navnet nu være det fremtidige trækplaster, der skal skabe vækst inden for turisme i hele destinationen. Denne strategiske beslutning er taget af bestyrelsen for Ringkøbing Fjord Turisme med klar opbakning fra den daglige ledelse på turistkontoret, samt fra flere lokale aktører. Beslutningen lægger sig også op af udvælgelsen af særlige feriesteder, som er foretaget af Videncenter for Kystturisme, hvor Hvide Sande og Søndervig er udvalgt som to af 20 feriesteder med stort potentiale inden for kystturisme i Danmark.

Turistdirektør Lykke Nielsen Høj siger: ”Vi er overbeviste om at dette er den rigtige vej at gå, hvis vi fortsat vil være den førende kystturisme-destination i Danmark”, og hun fortsætter: ” Hvide Sande som brand kan bidrage til at øge kendskabet til hele området som en samlet destination og på sigt tiltrække endnu flere gæster - hele året rundt”.

Viceborgmester i Ringkøbing-Skjern Kommune og bestyrelsesmedlem i Ringkøbing Fjord Turisme Esben Lunde Larsen tilføjer: ”Det er højt på vores dagsorden at trække flere turister til kommunen. Destinationen skal løftes som helhed og dette kan vi gøre gennem en målrettet markedsføring af Hvide Sande, som er det stærkeste brand vi har, når vi snakker turisme”.

Hvide Sandes unikke placering mellem hav og fjord gør byen til et naturligt omdrejningspunkt for destinationens gæster. Hvide Sande skal ses som drivkraften, mens der stadig vil være et klart fokus på destinationen som helhed. Dette bakkes op af Keld Hansen fra Søndervig Supermarked og Søndervig Feriepark. Han udtaler at ”Konkurrencen om turisterne er benhård og vi bliver derfor nød til at spille på det stærkeste kort vi har på destinationen, hvilket uden tvivl er Hvide Sande. Vi ved at når folk først er blevet inspireret til at besøge området, fordeler de sig på hele destinationen – og dermed også til glæde for Søndervig”.

Initiativet bliver bakket op af en ny visuel identitet, som vil blive synlig i destinationens markedsføring og på destinationens nye hjemmeside. For fremtiden vil der være fokus på, at tiltrække flere gæster i skulder sæsonerne og vise, at her også er fantastisk forår, efterår og vinter. Lykke Nielsen Høj udtaler: ”Vi ved at det er Vesterhavet, der tiltrækker folk, og derfor bliver vores nye identitet funderet i ”Hvide Sande – mærk Vesterhavet”.  

Billedtekst:

En del af destinationens nye visuelle identitet er baseret på to billeder delt af horisonten samt en ”eyecatcher”, som er relateret til billederne.

Fakta:

Destination Ringkøbing Fjord har årligt omkring 5 millioner beregnede overnatninger inklusiv endagsturister, hvilket gør området til klar favorit for kystturisten i Danmark. 83 % af destinationens gæster er udenlandske, og særligt tyskere tiltrækkes af Vesterhavet og naturen omkring Ringkøbing Fjord. Sidst men ikke mindst er turismeforbruget på hele 2,1 mia. kr. en vigtig indtjeningskilde i Ringkøbing Skjern Kommune, hvilket også har stor betydning for beskæftigelsen i lokalområdet. 

For yderligere information kontakt:

Turistdirektør Lykke Høj, Destination Ringkøbing Fjord

Mail: ln@visitvest.dk

Direkte tlf.: 96 59 33 03

Mobil: 23 25 58 82

Del denne side