Guide til beskrivelse af din Virksomhed | Hvidesande
Guide til beskrivelse af din Virksomhed

Guide til beskrivelse af din Virksomhed

På denne side giver vi dig en række gode råd til, hvordan du bedst beskriver din virksomhed, så du sikres maksimal udnyttelse af dit samarbejde med Destination Ringkøbing Fjord.

Til hvidesande.dk, de interaktive skærme og Visitdenmark.com skal vi bruge to tekster: En intro-billede- tekst, som skal stå under jeres billede med fed skrift – denne tekst skal max være 2 linjer. Derudover skal der bruges en mere uddybbende beskrivelse af din virksomhed eller dit produkt. Her er en række tips til, hvordan du kommer i gang med at skrive tekster, der kan sælge din virksomhed.  

Vigtigt: De tekster, du bruger må ikke være kopier af tekster fra din egen hjemmeside eller andres. Grunden til at du ikke må genbruge tekst er, at hvis google først har læst teksten et sted, så vil den genbrugte tekst blive opfattet som uorginalt og som en kopi. Det trækker ned på, hvor tit dit indhold vil dukke op i søgninger på Google.

1) Overvej, hvem du taler til. Man kan ikke henvende sig til alle mennesker på samme tid. Vi har udviklet fem personas, der repræsenterer de fem største kundegrupper, vi har i området. Det er således ikke rigtige personer, men mere en specifisering af, hvilke turister vi har i området. Du kan bruge disse personaer eller målgrupper som retningslinje for din beskrivelse af virksomheden - læs beskrivelserne af de fem målgrupper her: http://www.hvidesande.dk/sites/default/files/asp/visitvest/0pdf/ddd_personas_final.pdf - det kan tage lidt tid at åbne filen. Hvis din computer ikke kan læse den, skal du installere Adobe Acrobat Reader.

 

2) Læs analyserne. Der findes uddybende analyser af turismens betydning i området, samt inspirationsforslag på vores hjemmeside. Et godt sted at starte er her: http://www.hvidesande.dk/hvide-sande/turisme-analyser. Analyserne er godt læsestof, hvis du vil have en større forståelse af, hvem dine gæster - og potentielle gæster - egentlig er; hvor kommer de fra?, hvor gamle er de? og hvad interesserer de sig for? Alt dette og meget mere kan du få svaret på i analyserne. 


3) Start med at skrive: Ingen ved bedre, hvad I laver, end jer selv. Start med at skrive ned i punktform, hvad virksomheden laver og tilbyder. Nedenstående eksempel er fra en Bed & Breakfast. 

 - Overnatning til par, fiskere og håndværkere uden for sæson.

 - Vi tilbyder fiskerensepladser

 - Vi taler tysk. 

 - Priser: I sæson og udenfor sæson. 

 - Vi tager imod gæster hele døgnet. De kan bare ringe på telefonnummer 0045 1111 2222.


4) Skriv en kort, præcis og indbydende introtekst: Ovenstående Bed & Breakfast-udbyder kunne for eksempel skrive: ”Hvide Sandes bedste B&B for lystfiskere og par. Kom når det passer dig, vort hjem er altid åben.”


5) Skriv den lange tekst – mindst 130 ord. Her skal du skrive, hvad din virksomheden tilbyder. Uddyb, og tænk over, hvad folk har brug for at vide.


6) Få andres mening om, hvilke kvaliteter din virksomhed har. De bedste at spørge er gamle gæster, men hvis det ikke er muligt, så spørg familie, venner og bekendte. De kan måske nævne positive ting om din virksomhed, som du ikke lige selv havde tænkt på.


7) Få andre til at læse din beskrivelse. Bed andre om at læse dine tekster igennem, og vælg nogle, der siger deres ærlige mening og kan give konstruktiv kritik af din virksomhedsbeskrivelse. 

Bemærk, at vi ikke kommer med forslag til, hvordan du kan gøre din specifikke beskrivelse bedre.

 

8) Ret din beskrivelse igennem. Brug det feedback, du har fået fra andre.


9) Udfyld formularen på http://www.hvidesande.dk/hvide-sande/medlemsoplysninger og afvent, at vi kontakter dig.

Har du spørgsmål til ovenstående, kan vi kontaktes på turist@hvidesande.dk eller på telefonnummer 70 22 70 01.

Del denne side